8 oct 2012

EL CAU DEL SIOUX

MONTREBEI
PARET DE CATALUNYA

Un parell de trucades entre setmana i divendres al vespre enfilem cap a Montrebei amb l'ALBERT i l'ELOY.
La via escollida es EL CAU DEL SIOUX, oberta fa tot just tres anys amb un equipament força generós (possiblement per que va ser oberta en solitari) amb parabolts, pitons i algun pont de roca.
A l'arribar al prat  ... cotxes aparcats i tot just al nostre costat dos xiquets fan petar la xerrada després de sopar .... venim d'Aragó... de fer la TOTXAIRES i demà ... la GLOBEROS EN ALASKA... quin nivell !! Està clar que les noves generacions pugen forts.

Ressenya de La noche del loro

Aproximació curta (però intensa) fins a peu de via i mentre desplego la corda trobo un regalet: una xapa Fixe nova de trinca (vaig llegir que en faltava una al 5è llarg i ja venia amb una de recanvi,  amb una mica de sort tornarà a casa).
Comença ELOY; agafa un mur de V+ assegurat amb un parell de claus, desprès escala fins a buscar una bona fissura per entrar a la R1. Varem afegir un alien Groc i varem llaçar una sabina.

Primer llarg

El segon llarg arrenca per un diedre al damunt de la reunió; vertical i amb bona roca, equipat amb un parell de claus "on cal", varem afegir un tascó i un alien Vermell. Un bolt protegeix l'entrada a la R2.

Segon llarg

Des de la reunió ja intueixes el llarg que vindrà: una placa vermella i dreta on les xapes et marquen el camí a fer; escales en lliure tot el que pots, uns passos d'A0 i continues per un mur vertical amb bon cantell fins arribar a la 3R. Equipat.

Tercer llarg

Canvi de cordes i arrenco jo; al damunt de la reunió un desplom i desprès una placa equipada amb xapes. La placa: fina-fina, un cop fet el desplom en A0 vas pujant com pots, sortides en lliure apurant els peus a les regletes, uf-uf. Llarg equipat.

Inici desplomat del quart llarg

Plaques compactes del quart llarg

Surto de la R4 i agafo un fissura vertical fins a caçar el primer bolt, desprès un segon i el tercer que falta la xapa, col·loco la que he trobat i continuo cap amunt....quin llarg: 40mt, vertical i amb bon canto. Faig la R5 dins del famós CAU. Vaig posar un Camelot del 0,5 i l'Alien Vermell.

Inici del preciós cinquè llarg

Cinquena reunió " El Cau "

A la R6 fem el canvi de cordes, ara li toca a l'ALBERT; un llarg curtet de IV ens deixa a la R7.
Arrenca per un mur força dret, protegit amb dues xapes, fins caçar el peu d'un diedre (assegurat amb un pont de roca) vertical i amb poc cantell, un altre pont de roca i un clau ens deixen en una xemeneia de V+ amb un desplom al seu final. Al damunt una rampa de terra i pedres en porta a la R8.

Setè llarg

SORPRESA: els claus que protegeixen la "microfisura" de 6c no hi son...i la baga que penja del parabolt... el vent la col·locada fora del nostre abast !!  L'Albert posa un tascó petit (PETIT) i desprès l'Alien Blau (PETIT), caça la baga i surt cap a la dreta a buscar unes terrasses de terra i al CIM !!
La via ens agradat força en conjunt; bona roca, equipament generós i les reunions còmodes la faran una gran clàssica.

Inici del Vuitè i ultim llarg de la via

Foto de final de via

Fen el camí de tornada amb la Paret d'Aragó al fons

La gran fita

Un altre cop al prat

Traçat de la via ( foto de la noche del loro )